Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelEditorial: a human being is a human being is a human being is a human being - the issue of migration in Europe and the responses of adult education
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 145-148
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Migration; Erwachsenenbildung; Bildungspolitik; Gesellschaft; Individuum; Erwachsenenbildner; Migrant; Ethnische Gruppe; Integration; Einführung; Europa
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In exploring adult learning and education in connection with migration processes, questions pertaining to societies, individuals and educational institutions are posed. What educational potential is generated by migration for individuals and societies as a whole? What educational policies are developed by societies to deal with the challenge of migration? To what extent do researchers of adult and continuing education and learning study and discuss the phenomenon of migration and its consequences? (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am26.11.2014
Empfohlene ZitierungKurantowicz, Ewa; Salling Olesen, Henning; Wildemeersch, Danny: Editorial: a human being is a human being is a human being is a human being - the issue of migration in Europe and the responses of adult education - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 145-148 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99217
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)