Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelThe learning migration nexus: towards a conceptual understanding
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 149-159
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Migration; Erwachsenenbildung; Lernen; Lebenserfahrung; Informelles Lernen; Integration; Qualifikation; Kompetenzerwerb; Sozialraum; Identität; Partizipation; Europa
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Learning and identity formation are inescapable facets of the upheavals accompanying migration; movement across social space inevitably involves reflection, questioning and the need to learn new ways of being and new identities. Although migration is characterised by complexity and diversity, this paper suggests that we can identify key learning perspectives which illuminate the nexus between learning and migration. It argues for an approach which grounds learning in an understanding of socio-cultural space, and highlights the significance of policy discourses surrounding migration and integration. Within the conceptual framework suggested, the nature of learning is seen as multifaceted, and as having the potential to have both positive and negative outcomes for migrants. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am26.11.2014
Empfohlene ZitierungMorrice, Linda: The learning migration nexus: towards a conceptual understanding - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 149-159 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99227
Dateien exportieren