Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelIs adult education a ‘white’ business? Professionals with migrant backgrounds in Austrian adult education
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 161-175
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildner; Migrationshintergrund; Sozialkapital; Anerkennung; Qualifikation; Europäischer Qualifikationsrahmen; Berufliche Integration; Diskriminierung; Rassismus; Erwachsenenbildungsstätte; Interview; Empirische Untersuchung; Österreich
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper is based on an applied research project, which examines the participation of migrants (first and second generation) as professionals in Austrian adult education. We present selected outcomes concerning barriers and encouraging factors in the careers of professionals with migrant background. Our main findings show the importance of the recognition of credentials, of social capital and of strategies to avoid discrimination on behalf of the institutions of adult education. Introducing the analytical perspective of critical whiteness, we conclude that Austrian adult education still has to reflect its own role in terms of white privileges. Finally we point out some approaches and strategies to widening participation and reducing discrimination in the professional field. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am26.11.2014
Empfohlene ZitierungKukovetz, Brigitte; Sprung, Annette: Is adult education a ‘white’ business? Professionals with migrant backgrounds in Austrian adult education - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 161-175 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99237
Dateien exportieren