Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114539
DOI: 10.25656/01:11453; 10.3384/rela.2000-7426.rela9061
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114539
DOI: 10.25656/01:11453; 10.3384/rela.2000-7426.rela9061
Titel |
Adult education research between field and rhizome. A bibliometrical analysis of conference programs of ESREA |
---|---|
Autor | Käpplinger, Bernd |
Originalveröffentlichung | European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 139-157 |
Dokument | Volltext (4.844 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Bildungsforschung; Bibliometrie; Tagung; Programm; Forschungsbereich; Inhaltsanalyse; Vergleichende Analyse; Längsschnittuntersuchung; Europa |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2000-7426; 20007426 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2015 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Adult education research is frequently an own subject of research. Such research is often focused on the analysis of journals. This paper will instead analyse triennial research conferences of the European Society for the Research on Adults (ESREA) between 1994 and 2013. The research was carried out mainly via a bibliometrical program analysis of conference papers. Results support previous findings in the analysis of adult education research, but a number of differences or blind spots of ESREA and adult education research in general will become visible. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2015 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 13.11.2015 |
Quellenangabe | Käpplinger, Bernd: Adult education research between field and rhizome. A bibliometrical analysis of conference programs of ESREA - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 6 (2015) 2, S. 139-157 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114539 - DOI: 10.25656/01:11453; 10.3384/rela.2000-7426.rela9061 |