search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Erich Wenigers Militärpädagogik in später Wahrnehmung. Eine Zwischenbilanz
Parallel titleErich Weniger's military pedagogics in retrospect. An interim stocktaking
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 291-301 ZDB
Document  (1.025 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor legt dar, welches außergewöhnliche Gewicht den Schriften Wenigers zu Militär und Pädagogik in seinem Werk zukommt, und diskutiert den Forschungsstand. Wenigers Ansichten zum Krieg als Bildungserlebnis werden ebenso erörtert wie die Frage nach der Vereinbarkeit von Militärpädagogik und der Idee einer Autonomie der Erziehung. Ohne die Erschließung neuer Quellen wird die Debatte aber nicht weiterkommen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author reveals the extraordinary importance to be attached to Weniger's writings on the military and pedagogics within his complete works and sketches the latest developments in research in this field. Wenigers view of the war as an educative experience as well as the question of the compatibility of military pedagogics and the autonomy of education are discussed. However, without recourse to new sources the debate will soon reach an impasse. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.06.2016
CitationBeutler, Kurt: Erich Wenigers Militärpädagogik in später Wahrnehmung. Eine Zwischenbilanz - In: Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 291-301 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-108408 - DOI: 10.25656/01:10840
export files

share content at social platforms