search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original TitleDie Qualität pädagogischer Diagnostik im Lehrerberuf - Anmerkungen zum Themenheft „Diagnostische Kompetenzen von Lehrkräften und ihre Handlungsrelevanz“
Parallel titleThe quality of pedagogical diagnostics in the teaching profession - annotations to the special issue "Teachers' diagnostic competences and their practical relevance"
Authors ;
SourceJournal for educational research online 7 (2015) 2, S. 82-98 ZDB
Document
Keywords (German)Pädagogische Diagnostik; Qualität; Lehrer; Kompetenz; Schülerbeurteilung; Urteilsbildung; Empirische Forschung; Forschungsbedarf; Kommentar
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1866-6671
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autoren analysieren den Begriff „Pädagogische Diagnostik“ und reflektieren die diagnostische Kompetenz von Lehrkräften in den Studien des Themenhefts. „Die vorliegenden Studien thematisieren die Rolle pädagogischen Wissens und diagnostikbezogener Einstellungen/Überzeugungen für qualitativ hochwertiges, diagnostisches Handeln.“ (DIPF/Orig.)
other articles of this journalJournal for educational research online Jahr: 2015
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.12.2015
Suggested CitationOphuysen, Stefanie van; Behrmann, Lars: Die Qualität pädagogischer Diagnostik im Lehrerberuf - Anmerkungen zum Themenheft „Diagnostische Kompetenzen von Lehrkräften und ihre Handlungsrelevanz“ - In: Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 82-98 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114911
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)