details
Original Title |
Die Qualität pädagogischer Diagnostik im Lehrerberuf - Anmerkungen zum Themenheft „Diagnostische Kompetenzen von Lehrkräften und ihre Handlungsrelevanz“ |
---|---|
Parallel title | The quality of pedagogical diagnostics in the teaching profession - annotations to the special issue "Teachers' diagnostic competences and their practical relevance" |
Authors | Ophuysen, Stefanie van; Behrmann, Lars |
Source | Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 82-98 |
Document | full text (301 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogische Diagnostik; Qualität; Lehrer; Kompetenz; Schülerbeurteilung; Urteilsbildung; Empirische Forschung; Forschungsbedarf; Kommentar |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1866-6671; 18666671 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Autoren analysieren den Begriff „Pädagogische Diagnostik“ und reflektieren die diagnostische Kompetenz von Lehrkräften in den Studien des Themenhefts. „Die vorliegenden Studien thematisieren die Rolle pädagogischen Wissens und diagnostikbezogener Einstellungen/Überzeugungen für qualitativ hochwertiges, diagnostisches Handeln.“ (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Journal for educational research online Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.12.2015 |
Citation | Ophuysen, Stefanie van; Behrmann, Lars: Die Qualität pädagogischer Diagnostik im Lehrerberuf - Anmerkungen zum Themenheft „Diagnostische Kompetenzen von Lehrkräften und ihre Handlungsrelevanz“ - In: Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 82-98 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114911 - DOI: 10.25656/01:11491 |