details
Original Title |
Zweigliedrigkeit: Strukturwandel des Schulsystems? Einführung in den Thementeil |
---|---|
Parallel title | The two-tier system: A structural change in the school system? Introduction |
Authors | Caruso, Marcelo; Ressler, Patrick |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 59 (2013) 4, S. 451-454 |
Document | full text (609 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Gegliedertes Schulsystem; Bildungsreform; Sekundarbereich; Chancengleichheit; Einführung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Autoren führen in den Thementeil "Zweigliedrigkeit: Strukturwandel des Schulsystems?" ein und präsentieren die Beiträge, "die den Trend zur Zweigliedrigkeit kritisch unter die Lupe nehmen und insgesamt ein facettenreiches, teilweise auch widersprüchliches Bild zeichnen." (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2013 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.04.2016 |
Citation | Caruso, Marcelo; Ressler, Patrick: Zweigliedrigkeit: Strukturwandel des Schulsystems? Einführung in den Thementeil - In: Zeitschrift für Pädagogik 59 (2013) 4, S. 451-454 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-119827 - DOI: 10.25656/01:11982 |