details
Title |
Arnold, Karl-Heinz / Gröschner, Alexander / Hascher, Tina (Hg.): Schulpraktika in der Lehrerbildung / Pedagogical field experiences in teacher education, Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte / Theoretical foundations, programmes, processes, and effects. Münster / New York: Waxmann 2014. [Rezension] |
---|---|
Authors | Bauer, Tobias; Reinartz, Andrea |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 2 |
Document | full text (148 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Theorie-Praxis-Beziehung; Lehrerbildungsgesetz; Schulpraktikum; Lernerfahrung; Kompetenzentwicklung; Sammelband; Aufsatzsammlung; Deutschland; Österreich; Schweiz; Niederlande; USA; Rezension |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Karl-Heinz Arnold / Alexander Gröschner / Tina Hascher (Hrsg.): Schulpraktika in der Lehrerbildung / Pedagogical field experiences in teacher education. Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte / Theoretical foundations, programmes, processes, and effects. Münster / New York: Waxmann 2014, 400 S. ISBN 978-3-8309-3057-0 |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978383093057.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.07.2018 |
Citation | Bauer, Tobias; Reinartz, Andrea: Arnold, Karl-Heinz / Gröschner, Alexander / Hascher, Tina (Hg.): Schulpraktika in der Lehrerbildung / Pedagogical field experiences in teacher education, Theoretische Grundlagen, Konzeptionen, Prozesse und Effekte / Theoretical foundations, programmes, processes, and effects. Münster / New York: Waxmann 2014. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155396 - DOI: 10.25656/01:15539 |