search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleThomas Alkemeyer / Herbert Kalthoff / Markus Rieger-Ladich (Hrsg.): Bildungspraxis. Körper – Räume – Objekte. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft 2015 (344 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 2 ZDB
Document
Keywords (German)Rezension; Bildungstheorie; Bildungsforschung; Handlungsforschung; Bildungssoziologie; Handlung; Handlungstheorie; Frühe Kindheit; Ethnografie; Schule; Klassenraum; Schulgebäude; Lernumgebung; Heimlicher Lehrplan; Lernort; Unterrichtsforschung; Menschlicher Körper; Mathematikunterricht; Raumbegriff; Bewegung <Motorische>; Sport; Arbeitsplatz; Architektur; Soziologie; Praxis; Raum; Möbel
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Educational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Thomas Alkemeyer / Herbert Kalthoff / Markus Rieger-Ladich (Hrsg.): Bildungspraxis. Körper – Räume – Objekte. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft 2015 (344 S.; ISBN 978-3-95832-067-3; 29,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.05.2019
Suggested CitationHarant, Martin: Thomas Alkemeyer / Herbert Kalthoff / Markus Rieger-Ladich (Hrsg.): Bildungspraxis. Körper – Räume – Objekte. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft 2015 (344 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-171129
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)