search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Geschichtslernen in der Migrationsgesellschaft. Sich in und durch Kontroversen zeitlich orientieren lernen
Parallel titleHistory education in the migration society
Author
SourceHamburg 2019, 29 S.
Document  (481 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Beitrag thematisiert Herausforderungen historischen Lernens in Migrationsgesellschaften und skizziert unter Rückgriff auf Konzepte inklusiven Lernens Ansätze, diesen Herausforderungen zu begegnen. (Autor)
Abstract (English):The article deals with the challenges of historical learning in migration societies and outlines approaches to meet these challenges using concepts of inclusive learning. (Author)
Statistics
Checksums
Date of publication25.09.2019
CitationKörber, Andreas: Geschichtslernen in der Migrationsgesellschaft. Sich in und durch Kontroversen zeitlich orientieren lernen. Hamburg 2019, 29 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178341 - DOI: 10.25656/01:17834
export files

share content at social platforms