details
Original Title |
Die eigene Hochschule erforschen – ein Praxisbeispiel aus der Lehrerinnen- und Lehrerbildung |
---|---|
Parallel title | Explore your own university – A practice example from initial teacher education |
Author | Huber, Christina |
Source | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 208-217 |
Document | full text (2.089 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Wissenschaftliches Arbeiten; Wissenschaftliches Denken; Praxisbericht; Forschendes Lernen; Lehramtsstudiengang; Projektbericht; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Seminar; Hochschuldidaktik; Luzern; Schweiz |
sub-discipline | Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2296-9632; 22969632 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die eigene Hochschule stellt in der forschungsmethodischen Ausbildung angehender Lehrpersonen nicht nur ein interessantes Forschungsfeld dar, sondern bietet einen idealen Rahmen, in welchem Studierende authentische Forschungserfahrungen machen können. Der vorliegende Beitrag beschreibt im Sinne eines Praxisberichts Konzeption, Aufbau und Durchführung eines an der Pädagogischen Hochschule Luzern durchgeführten Seminars mit dem Titel „Evaluation der PH Luzern“. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper presents an approach to promoting the research skills of pre-service teachers by letting them explore their own university training programme since this is not only an interesting research field but also offers an ideal framework within which pre-service teachers can acquire authentic research experiences. The article describes the conception and the structure of a seminar held at the University of Teacher Education in Lucerne titled “Evaluation of the University of Teacher Education Lucerne”. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.01.2020 |
Citation | Huber, Christina: Die eigene Hochschule erforschen – ein Praxisbeispiel aus der Lehrerinnen- und Lehrerbildung - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 208-217 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182720 - DOI: 10.25656/01:18272 |