search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die eigene Hochschule erforschen – ein Praxisbeispiel aus der Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Parallel titleExplore your own university – A practice example from initial teacher education
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 208-217 ZDB
Document  (2.089 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die eigene Hochschule stellt in der forschungsmethodischen Ausbildung angehender Lehrpersonen nicht nur ein interessantes Forschungsfeld dar, sondern bietet einen idealen Rahmen, in welchem Studierende authentische Forschungserfahrungen machen können. Der vorliegende Beitrag beschreibt im Sinne eines Praxisberichts Konzeption, Aufbau und Durchführung eines an der Pädagogischen Hochschule Luzern durchgeführten Seminars mit dem Titel „Evaluation der PH Luzern“. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper presents an approach to promoting the research skills of pre-service teachers by letting them explore their own university training programme since this is not only an interesting research field but also offers an ideal framework within which pre-service teachers can acquire authentic research experiences. The article describes the conception and the structure of a seminar held at the University of Teacher Education in Lucerne titled “Evaluation of the University of Teacher Education Lucerne”. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.01.2020
CitationHuber, Christina: Die eigene Hochschule erforschen – ein Praxisbeispiel aus der Lehrerinnen- und Lehrerbildung - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 208-217 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182720 - DOI: 10.25656/01:18272
export files

share content at social platforms