search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Forschendes Lernen – das eigene Lernen erforschen
Parallel titleInquiry-based learning – exploring one’s own learning
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 218-229 ZDB
Document  (2.331 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Für eine lernförderliche Begleitung der Schülerinnen und Schüler durch die Lehrperson sind Kenntnisse über Lernstrategien erforderlich. Der Beitrag stellt dar, wie Studierende im Rahmen eines Elements der Lehrveranstaltung „Lernstrategien und Lernprozessbegleitung“ der Pädagogischen Hochschule Zürich ihr eigenes Lernen erkunden, erhobene Daten auswerten sowie ihr Lernverhalten erforschen, indem sie ihre individuellen Ergebnisse mit Ergebnissen von anderen vergleichen, diskutieren und in den Ergebnissen der Gesamtgruppe verorten. Aus einem Vergleich der Daten am Anfang und am Ende des Semesters leiten sie Veränderungen ab und interpretieren diese bezüglich ihrer veränderten Nutzung von Lernstrategien. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Teachers’ knowledge of learning strategies is necessary for their ability to support the pupils’ learning. The article shows how student teachers explore their own learning, evaluate collected data, and explore their learning behavior by comparing and discussing individual results with others and by relating them to the results of the overall group, which is an element of the course on learning strategies and learning processes at the Zurich University of Teacher Education. By comparing the data at the beginning and at the end of the semester, they infer changes and interpret them in terms of their altered use of learning strategies. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.01.2020
CitationKeller-Schneider, Manuela: Forschendes Lernen – das eigene Lernen erforschen - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 218-229 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182737 - DOI: 10.25656/01:18273
export files

share content at social platforms