details
Title |
Tanja Tajmel / Klaus Starl (Hrsg.): Science Education Unlimited. Approaches to Equal Opportunities in Learning Science. Münster: Waxmann 2009 (229 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Heise, Hannes |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 3 |
Document | full text (216 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungsforschung; Wissensgesellschaft; Bildungschance; Chancengleichheit; Frau; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Kind; Lehrerausbildung; Multikulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Differenzierender Unterricht; Deutsch als Zweitsprache; Sprachunterricht; Mehrsprachigkeit; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Menschenrechte; Migrationshintergrund; Mädchen; Migrant; Bosnien-Herzegowina; Deutschland; Österreich; Türkei |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Tanja Tajmel / Klaus Starl (Hrsg.): Science Education Unlimited. Approaches to Equal Opportunities in Learning Science. Münster: Waxmann 2009 (229 S. & CD-Rom; ISBN 978-3-8309-1889-9; 29,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2009 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.06.2020 |
Citation | Heise, Hannes: Tanja Tajmel / Klaus Starl (Hrsg.): Science Education Unlimited. Approaches to Equal Opportunities in Learning Science. Münster: Waxmann 2009 (229 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-194752 - DOI: 10.25656/01:19475 |