details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206485
DOI: 10.25656/01:20648; 10.3224/ezw.v31i1.06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206485
DOI: 10.25656/01:20648; 10.3224/ezw.v31i1.06
Title |
Lehrkräftebildung als gesamtuniversitäre Aufgabe |
---|---|
Author | Ackeren, Isabell van |
Source | Erziehungswissenschaft 31 (2020) 60, S. 57-61 |
Document | full text (986 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Hochschule; Lehrerausbildung; Erziehungswissenschaft; Hochschullehre; Lehrerbildung; Lehramtsstudiengang; Lehramt; Lehrer; Universität; Kohärenz; Deutschland |
sub-discipline | Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0938-5363; 09385363 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die Autorin skizziert die Bedeutung der Lehrkräftebildung für die Organisation von Universitäten und appelliert an die integrierende Funktion der Erziehungswissenschaft für eine kohärente Lehrkräftebildung. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaft Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 16.09.2020 |
Citation | Ackeren, Isabell van: Lehrkräftebildung als gesamtuniversitäre Aufgabe - In: Erziehungswissenschaft 31 (2020) 60, S. 57-61 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206485 - DOI: 10.25656/01:20648; 10.3224/ezw.v31i1.06 |