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Original Title
Bürgerbewusstsein, politisches Lernen und Partizipation im digitalen Zeitalter
Parallel titleCitizenship awareness, political learning and participation in the digitized world
Authors
SourceDie Deutsche Schule 112 (2020) 2, S. 178-191 ZDB
Document  (299 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ausgehend vom Stellenwert digitaler Medien und sozialer Netzwerke im Alltag junger Menschen werden in diesem Beitrag fachwissenschaftliche Zugänge aus den Citizenship Studies mit lerntheoretischen Überlegungen zum Bürgerbewusstsein verbunden. Hervorgehoben wird dabei das Verhältnis von digitaler Erfahrungs- und analoger Reflexionswelt für die Entwicklung des individuellen Bürgerbewusstseins. Abschließend werden daraus Konsequenzen für politische Lernprozesse in der digitalisierten Welt abgeleitet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on the importance of digital media and social networks in the everyday life of young people, this paper combines approaches from citizenship studies with learning theory approaches on citizen awareness. The relationship between digital experiences and its analogue reflections for the development of individual citizenship awareness is emphasized. Finally, consequences for political learning processes in the digitized world are deduced. (DIPF/Orig.)
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Date of publication10.03.2021
CitationKenner, Steve; Lange, Dirk: Bürgerbewusstsein, politisches Lernen und Partizipation im digitalen Zeitalter - In: Die Deutsche Schule 112 (2020) 2, S. 178-191 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-217040 - DOI: 10.25656/01:21704; 10.31244/dds.2020.02.05
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