search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zeitdiagnostik und die Altlasten der Bildungsexpansion
Parallel title'Zeitdiagnostik' and the debts of educational expansion
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 1, S. 42-50 ZDB
Document  (646 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Eine abschließende Bilanz der Bildungsexpansion ist nur schwer zu ziehen. Die Öffnung der höheren Bildung für die breite Bevölkerung führte auch zu mehr Konkurrenz auf dem Arbeitsmarkt und entwertete bestimmte Zertifikate. Eine mächtige Zeitdiagnostik, die in mehr schulischer und akademischer Bildung die Lösung aller Probleme sah, verstellt bis heute den unbefangenen Blick auf die Folgen der Bildungsexpansion. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A final assessment of educational expansion after World War II is not easy to draw. More access to higher education led to more competition in the labor market and devalued certain qualifications. A powerful analysis of the times (Zeitdiagnostik), which sees the solution of all societal problems in more schooling and higher education, interferes with an accurate evaluation of the consequences of educational expansion. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.04.2021
CitationGeiss, Michael: Zeitdiagnostik und die Altlasten der Bildungsexpansion - In: Zeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 1, S. 42-50 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218077 - DOI: 10.25656/01:21807
export files

share content at social platforms