details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220762
DOI: 10.25656/01:22076; 10.31244/dds.2021.01.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220762
DOI: 10.25656/01:22076; 10.31244/dds.2021.01.07
Original Title |
Partnership working and collaborative professionalism for educational improvement in Ontario, Canada |
---|---|
Parallel title | Partnerschaftliches Arbeiten und kollaborative Professionalität als Ansätze für Reformen des Schulsystems in Ontario, Kanada |
Author | Campbell, Carol |
Source | Die Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 74-84 |
Document | full text (204 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schulsystem; Schulreform; Kooperation; Bildungssystem; Reform; Schülerleistung; Ontario; Kanada |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | English |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | This article discusses the approaches to education system reform developed and implemented in the province of Ontario, Canada, between 2003 and 2018. Two phases of the Ontario education reform strategies are discussed – an initial focus on working in partnership with priority goals for improving student achievement, followed by a shift to a new collaborative professionalism with a widening priority focus on equity and well-being. Finally, the article considers some lessons from these two phases of education reform in Ontario and current issues for educational change, particularly in light of the COVID-19 global pandemic. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der Beitrag umreißt die Ansätze, die in den Jahren 2013 bis 2018 in der kanadischen Provinz Ontario im Rahmen von Reformen des Schulsystems entwickelt und implementiert wurden. Dabei werden zwei Phasen diskutiert: Anfänglich lag der Fokus auf einem partnerschaftlichen Arbeiten aller Akteure mit dem vorrangigen Ziel verbesserter Leistungen von Schüler*innen; darauf folgte ein Paradigmenwechsel hin zu einer neuen Form der „kollaborativen Professionalität“ mit größerer Priorität auf Bildungsgerechtigkeit und Wohlergehen. Abschließend werden aus diesen beiden Reformphasen sowie aus aktuellen Herausforderungen zu Veränderungen im Bildungssystem einige Schlussfolgerungen präsentiert – insbesondere vor dem Hintergrund der globalen COVID-19-Pandemie. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.04.2021 |
Citation | Campbell, Carol: Partnership working and collaborative professionalism for educational improvement in Ontario, Canada - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 74-84 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220762 - DOI: 10.25656/01:22076; 10.31244/dds.2021.01.07 |