search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Partnership working and collaborative professionalism for educational improvement in Ontario, Canada
Parallel titlePartnerschaftliches Arbeiten und kollaborative Professionalität als Ansätze für Reformen des Schulsystems in Ontario, Kanada
Author
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 74-84 ZDB
Document  (204 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article discusses the approaches to education system reform developed and implemented in the province of Ontario, Canada, between 2003 and 2018. Two phases of the Ontario education reform strategies are discussed – an initial focus on working in partnership with priority goals for improving student achievement, followed by a shift to a new collaborative professionalism with a widening priority focus on equity and well-being. Finally, the article considers some lessons from these two phases of education reform in Ontario and current issues for educational change, particularly in light of the COVID-19 global pandemic. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag umreißt die Ansätze, die in den Jahren 2013 bis 2018 in der kanadischen Provinz Ontario im Rahmen von Reformen des Schulsystems entwickelt und implementiert wurden. Dabei werden zwei Phasen diskutiert: Anfänglich lag der Fokus auf einem partnerschaftlichen Arbeiten aller Akteure mit dem vorrangigen Ziel verbesserter Leistungen von Schüler*innen; darauf folgte ein Paradigmenwechsel hin zu einer neuen Form der „kollaborativen Professionalität“ mit größerer Priorität auf Bildungsgerechtigkeit und Wohlergehen. Abschließend werden aus diesen beiden Reformphasen sowie aus aktuellen Herausforderungen zu Veränderungen im Bildungssystem einige Schlussfolgerungen präsentiert – insbesondere vor dem Hintergrund der globalen COVID-19-Pandemie. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.04.2021
CitationCampbell, Carol: Partnership working and collaborative professionalism for educational improvement in Ontario, Canada - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 74-84 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220762 - DOI: 10.25656/01:22076; 10.31244/dds.2021.01.07
export files

share content at social platforms