search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Jugend – Konsum – Digitalisierung: Aufwachsen in digitalen Welten
Parallel titleYouth – consumption – digitalization: growing up in digital consumer worlds
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 77-87 ZDB
Document  (1.602 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Alltag, nicht nur von Jugendlichen, erweist sich als kommerzialisiert. D.h. viele Handlungen setzen Geld voraus. Konsum ist entkoppelt und ‚flüchtig‘, er befriedigt keine konkreten Bedürfnisse und selbst der Besitz eines Gutes ist nicht mehr vorausgesetzt (z.B. Sharing). Wichtig werden Konsumoptionen. Da greifbare Bezüge verschwinden, muss Pädagogik dazu befähigen Bedingungen und Konsequenzen modernen Konsums auszumachen. Denn mehr denn je formt Konsum den Lebensalltag und unsere Alltagskultur. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Everyday life, not only of young people, is proving to be commercialized. In other words, many actions require money. Consumption is decoupled and ‚fleeting‘, it does not satisfy any concrete needs, and even the possession of a good is no longer presupposed (e.g., Sharing). Consumption options become important. Since tangible references disappear, pedagogy must enable to discern conditions and consequences of modern consumption. More than ever consumption is shaping everyday life and everyday culture. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.05.2021
CitationTully, Claus: Jugend – Konsum – Digitalisierung: Aufwachsen in digitalen Welten - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 77-87 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221291 - DOI: 10.25656/01:22129; 10.3224/hibifo.v8i2.06
export files

share content at social platforms