search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Haushaltsbezogene Bildung – quo vadis? Daseinsvorsorge und Lebensführung im Wandel
Parallel titleHousehold education – quo vadis? Providing for one's life and conduct of life in transition
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 88-106 ZDB
Document  (1.657 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag geht der Frage nach, wie haushaltsbezogene Bildung als Ernährungs- und Verbraucherbildung umgesetzt werden kann, damit Jugendliche selbstbestimmt und verantwortlich ihre individuellen Vorstellungen von einem „guten“ und „gelingenden“ Leben umsetzen können. Die Auseinandersetzung mit dem Zusammenwirken von gesellschaftlicher Lebensweise, privater Lebensführung und individuellen Lebensstilen erweist sich dabei als bedeutsam. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The contribution examines the question of how household education can be implemented as nutrition and consumer education so that young people can put into practice their individual ideas of a „good“ and „successful“ life in a self-determined and responsible manner. The examination of the interaction of social lifestyle, private conduct of life and individual lifestyles is proving to be important. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.05.2021
CitationSchlegel-Matthies, Kirsten: Haushaltsbezogene Bildung – quo vadis? Daseinsvorsorge und Lebensführung im Wandel - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 2, S. 88-106 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221308 - DOI: 10.25656/01:22130; 10.3224/hibifo.v8i2.07
export files

share content at social platforms