details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236521
DOI: 10.25656/01:23652; 10.3224/hibifo.v8i4.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236521
DOI: 10.25656/01:23652; 10.3224/hibifo.v8i4.08
Original Title |
Biografische Selbstreflexion in der Lehramtsausbildung: Erarbeitung der eigenen Bildungsbiografie mittels der systemischen Methode des Lebensfluss-Modells |
---|---|
Parallel title | Biographical self-reflection in teacher training: development of one's own educational biography using the systemic method of the life-flow model |
Author | Markert, Jana |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 118-132 |
Document | full text (964 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Biografiearbeit; Biografische Methode; Selbstreflexion; Lehrerausbildung; Bildungsbiografie; Systemischer Ansatz; Lehramtsstudent; Professionalisierung; Hochschullehre; Lehrer |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Biografiearbeit bietet die Möglichkeit, persönliche Erfahrungen systematisch zu betrachten und dadurch eigene Erfahrungs- und Entwicklungsprozesse für sich selbst und andere sichtbar zu machen. Der Artikel beschreibt die Planung, Durchführung und Auswertung eines Lehr-Lern-Projekts zur Erarbeitung von Bildungsbiografien Studierender im Rahmen der akademischen Lehramtsausbildung. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Biographical work offers the opportunity to systematically look at personal experiences and thereby make one’s own processes of experience and development visible to oneself and others. The article describes the planning, implementation, and evaluation of a teaching-learning-project for the development of educational biographies of students within the framework of academic teacher training. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.11.2021 |
Citation | Markert, Jana: Biografische Selbstreflexion in der Lehramtsausbildung: Erarbeitung der eigenen Bildungsbiografie mittels der systemischen Methode des Lebensfluss-Modells - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 118-132 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236521 - DOI: 10.25656/01:23652; 10.3224/hibifo.v8i4.08 |