details
Title |
David Labhart: Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen. Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen. Bielefeld: transcript 2019 (274 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Muckenthaler, Magdalena |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 1 |
Document | full text (212 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Sonderpädagogik; Schule; Integrative Schule; Primarbereich; Inklusion; Interdisziplinarität; Kooperation; Team; Qualitative Forschung; Fallbesprechung; Studie; Zürich |
sub-discipline | Empirical Educational Research Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: David Labhart: Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen. Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen. Bielefeld: transcript 2019 (274 S.; ISBN 978-3-8376-4796-9; 44,99 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.03.2023 |
Citation | Muckenthaler, Magdalena: David Labhart: Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen. Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen. Bielefeld: transcript 2019 (274 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240356 - DOI: 10.25656/01:24035 |