details
Title |
Florian Weitkämper: Lehrkräfte und soziale Ungleichheit. Eine ethnographische Studie zum un/doing authority in Grundschulen. Wiesbaden: Springer VS 2018 (377 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Maeder, Christoph |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 2 |
Document | full text (211 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Schule; Grundschule; Lehrer; Soziale Ungleichheit; Autorität; Pädagogisches Handeln; Praxis; Ethnografie; Studie; Feldforschung; Empirische Untersuchung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Florian Weitkämper: Lehrkräfte und soziale Ungleichheit. Eine ethnographische Studie zum un/doing authority in Grundschulen. Wiesbaden: Springer VS 2018 (377 S.; ISBN 978-3-658-24482-8; 45,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.03.2023 |
Citation | Maeder, Christoph: Florian Weitkämper: Lehrkräfte und soziale Ungleichheit. Eine ethnographische Studie zum un/doing authority in Grundschulen. Wiesbaden: Springer VS 2018 (377 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240510 - DOI: 10.25656/01:24051 |