details
Title |
Norbert Ricken / Rita Casale / Christiane Thompson (Hrsg.): Subjektivierung. Erziehungswissenschaftliche Theorieperspektiven. Schriftenreihe der DGfE-Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie. Weinheim, Basel: Beltz Juventa 2019 (302 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Bünger, Carsten |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 3 |
Document | full text (220 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Erziehungswissenschaft; Pädagogik; Theorie; Bildungstheorie; Philosophie; Erkenntnistheorie; Subjekt <Phil>; Subjektivität; Politik; Ethik; Gesellschaft; Macht; Analyse |
sub-discipline | Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Norbert Ricken / Rita Casale / Christiane Thompson (Hrsg.): Subjektivierung. Erziehungswissenschaftliche Theorieperspektiven. Schriftenreihe der DGfE-Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie. Weinheim, Basel: Beltz Juventa 2019 (302 S.; ISBN 978-3-7799-6053-9; 34,95 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.03.2023 |
Citation | Bünger, Carsten: Norbert Ricken / Rita Casale / Christiane Thompson (Hrsg.): Subjektivierung. Erziehungswissenschaftliche Theorieperspektiven. Schriftenreihe der DGfE-Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie. Weinheim, Basel: Beltz Juventa 2019 (302 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240613 - DOI: 10.25656/01:24061 |