search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Berufsbegleitend studieren - warum nehmen Lehrkräfte an einem weiterbildenden Masterstudiengang teil?
Parallel titleCo-operative program of work and study - why do teachers take part in a postgraduate master's program?
Authors
SourceZeitschrift für empirische Hochschulforschung : ZeHf 1 (2017) 1, S. 45-58 ZDB
Document  (313 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2367-3044; 2367-3052; 23673044; 23673052
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Eine berufsbegleitend zu absolvierende wissenschaftlichen Weiterbildung stellt für Lehrkräfte eine sehr anspruchsvolle Aufgabe dar. Über die beruflichen Ziele, die hinter der Entscheidung zu studieren stehen, ist bisher wenig bekannt. An der PH Freiburg wurden die Studierenden eines berufsbegleitend weiterbildenden Masterstudiengangs vom ersten bis zum vierten Semester untersucht. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass die berufliche Professionalisierung und die Eröffnung beruflicher Alternativen ausschlaggebende berufliche Ziele für die Lehrkräfte waren, sich den Herausforderungen eines weiterbildenden Studiums zu stellen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A scientific training course to be completed alongside the work is a very demanding task for teachers. Little is known about the professional goals motivating their decision to study. At the University of Freiburg, the students of a postgraduate master degree program for further training of in service teachers have been examined for two years. The results suggest that the vocal professionalization and the opening up of professional alternatives are crucial professional goals for teachers to face the challenges of further education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.03.2023
CitationKittel, Daniel; Rollett, Wolfram: Berufsbegleitend studieren - warum nehmen Lehrkräfte an einem weiterbildenden Masterstudiengang teil? - In: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung : ZeHf 1 (2017) 1, S. 45-58 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261447 - DOI: 10.25656/01:26144; 10.3224/zehf.v1i1.03
export files

share content at social platforms