search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
TitleGanztagsschule und Reformpädagogik
Author
SourceHansel, Toni [Hrsg.]: Ganztagsschule. Halbe Sache - großer Wurf? Schulpädagogogische Betrachtung eines bildungspolitischen Investitionsprogramms. Herbolzheim : Centaurus-Verl. 2005, S. 33-53. - (Schulpädagogik; 7)
Document
Keywords (German)Pädagogik; Reformpädagogik; Erziehungspraxis; Bildungsgeschichte; Schule; Schulgeschichte; Gesamtschule; Ganztagsschule; Waldschule; Arbeitsunterricht; Geschichte <Histor>; Freiluftunterricht; Pädagoge; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; Landerziehungsheim; Hahn, Kurt; Lietz, Hermann; Nohl, Herman; Oestreich, Paul; Deutschland
sub-disciplineHistory of Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-8255-0614-2
ISSN1616-7414
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
is part of:Ganztagsschule. Halbe Sache - großer Wurf? Schulpädagogische Betrachtung eines bildungspolitischen Investitionsprogramms
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication21.07.2010
Suggested CitationLudwig, Harald: Ganztagsschule und Reformpädagogik - In: Hansel, Toni [Hrsg.]: Ganztagsschule. Halbe Sache - großer Wurf? Schulpädagogogische Betrachtung eines bildungspolitischen Investitionsprogramms. Herbolzheim : Centaurus-Verl. 2005, S. 33-53. - (Schulpädagogik; 7) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-30354
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)