search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gelingensbedingungen von Schulleitungsfortbildungen zwischen Empfehlung und Evidenzbasierung. Ergebnisse eines Scoping Reviews
Parallel titleConditions for successful school leadership training in Germany. A scoping review
Authors
SourceDie Deutsche Schule 117 (2025) 3, S. 237-250 ZDB
Document  (1.003 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Hinsichtlich der Professionalisierung von Schulleitenden in Deutschland ist bislang unklar, welche Gelingensbedingungen für Schulleitungsfortbildungen existieren. Der vorliegende Beitrag setzt hier an und eruiert mittels eines Scoping Reviews ebensolche Gelingensbedingungen. Die Ergebnisse zeigen, dass aktuelle Arbeiten überwiegend auf Empfehlungen beruhen und nur wenige empirisch abgesicherte Aussagen vorliegen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The professionalization of school leaders in Germany has received little attention in research to date. As a result, it is also unclear which conditions for successful school leadership training must be considered. This article aims to provide an overview of such conditions using a scoping review. The results mainly show recommendations and only a few empirically based statements. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.11.2025
CitationKrein, Ulrike; Denzer, Julia; Schiefner-Rohs, Mandy: Gelingensbedingungen von Schulleitungsfortbildungen zwischen Empfehlung und Evidenzbasierung. Ergebnisse eines Scoping Reviews - In: Die Deutsche Schule 117 (2025) 3, S. 237-250 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-343322 - DOI: 10.25656/01:34332; 10.31244/dds.2025.03.08
export files

share content at social platforms