search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Dutch public and religious schools between state and market. A balance between parental choice and national policy?
Author
SourceBenner, Dietrich [Hrsg.]; Kell, Adolf [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]: Bildung zwischen Staat und Markt. Beiträge zum 15. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 11.-13. März 1996 in Halle an der Saale. Weinheim u.a. : Beltz 1996, S. 51-66. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 35)
Document  (1.171 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISSN0514-2717; 05142717
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):"The major problem of introducing more parental choice is finding balance between the parental freedom of school choice and the aims of a national education policy (promotion of equal opportunities, fair payment of the costs of education, balanced provision of societally relevant education). The Dutch case is interesting for the way in which it balances parental choice and national education policy since the 1920s: it combines parental choice and equal subsidizing and treatment of public and religious schools by the state." The article describes this system, its history and its costs and analyses the role and working of the religious schools. (DIPF/Text Orig./Bi.)
is part of:Bildung zwischen Staat und Markt. Beiträge zum 15. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 11.-13. März 1996 in Halle an der Saale
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2014
CitationDronkers, Jaap: Dutch public and religious schools between state and market. A balance between parental choice and national policy? - In: Benner, Dietrich [Hrsg.]; Kell, Adolf [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]: Bildung zwischen Staat und Markt. Beiträge zum 15. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 11.-13. März 1996 in Halle an der Saale. Weinheim u.a. : Beltz 1996, S. 51-66. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 35) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-97772 - DOI: 10.25656/01:9777
export files

share content at social platforms