details
Original Title |
Two futures of educational reform: What strategies will improve teaching and learning? |
---|---|
Parallel title | Zwei zukünftige Bildungsreformen: Welche Strategien verbessern Lehren und Lernen? |
Author | Darling-Hammond, Linda |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 34 (2012) 1, S. 21-38 |
Document | full text (185 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Vergleichende Bildungsforschung; Bildungsreform; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Prozess; Qualität; Unterricht; Qualitätsstandard; Empirische Untersuchung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0252-9955; 1424-3946; 02529955; 14243946 |
Language | English |
Year of creation | 2012 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | This article compares the impact of recent educational reforms on school outcomes in several countries around the world. It argues that educational reforms based on conceptions of equity and capacity-building focusing on high-quality teaching and learning systems and access to good instruction for all students have proved to be more successful than educational reforms based on competition, incentives and sanctions. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Dieser Artikel vergleicht die Bildungsreformen jüngeren Datums in mehreren Ländern und analysiert deren Einfluss auf die Qualität der Lehr- und Lernprozesse. Es wird argumentiert, dass Reformen, die auf Konzepten der Gerechtigkeit und Kompetenzentwicklung basieren, die auf qualitativ hochstehende Unterrichtsprozesse und –systeme fokussieren und die den Zugang aller Schüler/innen zu gutem Unterricht sicher stellen, erfolgreicher sind als Reformen, die auf Konkurrenz, Anreizen und Sanktionen basieren. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.01.2015 |
Citation | Darling-Hammond, Linda: Two futures of educational reform: What strategies will improve teaching and learning? - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 34 (2012) 1, S. 21-38 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100447 - DOI: 10.25656/01:10044 |