search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulentwicklung an kleinen Schulen in ländlichen Regionen
Parallel titleDevelopment of “small schools” in rural areas
Author
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 34 (2012) 2, S. 303-321 ZDB
Document  (3.445 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1424-3946; 0252-9955; 14243946; 02529955
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag befasst sich mit Schulentwicklung an kleinen Schulen in ländlichen Regionen des alpinen Raums dreier Sprachregionen. Anhand von Fallbeispielen werden innovative lokale sowie regionale Lösungsansätze von kleinen Schulen diskutiert und es wird der Frage nachgegangen, welche Einflussgrössen innovatives Verhalten an kleinen Schulen fördern. Zusätzlich will der Beitrag Erfolgsfaktoren für die nachhaltige Implementation von Innovationen zur Erhaltung der kleinen Schulen in ländlichen Regionen herauskristallisieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article deals with the development of small schools in rural alpine areas in three different linguistic regions. On the basis of case studies, a number of small schools’ different local inventive solutions will be discussed. The question of which influencing variables drive innovative developments will also be analysed. Additionally, this article aims to identify factors of success for the sustainable implementation of innovations to preserve small schools in peripheral regions. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.01.2015
CitationSommer-Sutter, Bigna: Schulentwicklung an kleinen Schulen in ländlichen Regionen - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 34 (2012) 2, S. 303-321 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100546 - DOI: 10.25656/01:10054
export files

share content at social platforms