search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Rumänischer Unterricht nach der Wende bis 2003
Author
SourceNeue Didaktik (2012) 1, S. 17-29
Document  (339 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die vorliegende Forschung möchte sich mit der Darstellung der Merkmale und Entwicklung des rumänischen Unterrichts gleich nach der Wende bis zum Jahr 2003 befassen. Nach der Vorstellung des politischen Kontextes werden sowohl die gesetzlichen Grundlagen als auch die konkrete Änderungen im rumänischen Schulsystem in den analysierten Zeitraum vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The following paper analyses the Romanian school system between 1990 and 2003. After presenting the political and legal situation, the author presents the steps taken in modernizing the Romanian school system in the chosen period of time. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2015
CitationVelica, Ioana: Rumänischer Unterricht nach der Wende bis 2003 - In: Neue Didaktik (2012) 1, S. 17-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100706 - DOI: 10.25656/01:10070
export files

share content at social platforms