details
Title |
Rumänischer Unterricht nach der Wende bis 2003 |
---|---|
Author | Velica, Ioana |
Source | Neue Didaktik (2012) 1, S. 17-29 |
Document | full text (339 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulsystem; Lehrplan; Modernisierung; Geschichte <Histor>; Curriculumreform; Curriculum; Bildungsreform; Rumänien |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1843-7133; 18437133 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die vorliegende Forschung möchte sich mit der Darstellung der Merkmale und Entwicklung des rumänischen Unterrichts gleich nach der Wende bis zum Jahr 2003 befassen. Nach der Vorstellung des politischen Kontextes werden sowohl die gesetzlichen Grundlagen als auch die konkrete Änderungen im rumänischen Schulsystem in den analysierten Zeitraum vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The following paper analyses the Romanian school system between 1990 and 2003. After presenting the political and legal situation, the author presents the steps taken in modernizing the Romanian school system in the chosen period of time. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Neue Didaktik Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.02.2015 |
Citation | Velica, Ioana: Rumänischer Unterricht nach der Wende bis 2003 - In: Neue Didaktik (2012) 1, S. 17-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100706 - DOI: 10.25656/01:10070 |