search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Exploring intercultural awareness through songs
Author
SourceNeue Didaktik (2012) 1, S. 125-136
Document  (388 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This paper intends to explore the way in which music can be used as a teaching resource in order to enable the development of cultural awareness in the target language. There are presented several reasons for making use of songs during English lessons. Some of the students who have recently performed their pre-service teacher training practice have been interviewed in order to find out whether they have used songs during teaching activities and if they are aware of the teaching possibilities provided by songs. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die vorliegende Arbeit [...] nimmt sich vor, die Art und Weise zu erkunden, in der die Musik als Lehrmittel verwendet werden kann, um die Entwicklung des kulturellen Bewusstseins in der Zielsprache zu ermöglichen. Es werden mehrere Gründe für die Verwendung der Lieder im Englischunterricht genannt. Einige der Studierenden, die vor kurzem ihr Schulpraktikum durchgeführt haben, wurden interviewt, um herauszufinden, ob sie Lieder in ihrem Unterricht verwendet haben und ob sie sich der Möglichkeiten, die die Verwendung der Lieder im Unterricht bieten, bewusst sind. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.02.2015
CitationPetrus, Raluca: Exploring intercultural awareness through songs - In: Neue Didaktik (2012) 1, S. 125-136 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-100750 - DOI: 10.25656/01:10075
export files

share content at social platforms