search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Educational studies in England and Scotland. [Symposion 7. Erziehungswissenschaft in Europa - Entwicklung und gegenwärtige Situation]
Author
SourceBenner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]: Bildung und Erziehung in Europa. Beiträge zum 14. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 14.-16. März 1994 in der Universität Dortmund. Weinheim u.a. : Beltz 1994, S. 251-261. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 32)
Document  (1.098 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41133-2; 3407411332
ISSN0514-2717; 05142717
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):I wish to do two things: a) to provide a brief description of educational studies in England and Scotland as these have developed in the last hundred years, and b) to suggest that, within this narrative account, patterns of change can be identified. For most of the paper I will take the site of educational studies to be university departments and university schools of education. ... I distinguish a number of stages in the development of educational studies... Inside each period, I distinguish one or two trends, usually noting a) the institutionalization of educational studies and b) shifts in its epistemological centre of gravity, as some kinds of studies in education rise in importance and others diminish. (DIPF/Orig.)
is part of:Bildung und Erziehung in Europa. Beiträge zum 14. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 14.-16. März 1994 in der Universität Dortmund
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication02.03.2015
CitationCowen, Robert: Educational studies in England and Scotland. [Symposion 7. Erziehungswissenschaft in Europa - Entwicklung und gegenwärtige Situation] - In: Benner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]: Bildung und Erziehung in Europa. Beiträge zum 14. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 14.-16. März 1994 in der Universität Dortmund. Weinheim u.a. : Beltz 1994, S. 251-261. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 32) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-101757 - DOI: 10.25656/01:10175
export files

share content at social platforms