search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Schritt für Schritt zur Qualitätssicherung. Partizipative Evaluation am Beispiel des DED-Programms "Bildung trifft Entwicklung"
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 2, S. 20-24 ZDB
Document  (1.651 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Beitrag befasst sich auf der Grundlage einer im Jahre 2007 im Auftrag des Deutschen Entwicklungsdienstes (DED) durchgeführten Evaluation des regionalen Bildungsprogramms "Bildung trifft Entwicklung" mit dem Ansatz der partizipativen Evaluation. Nach einem Überblick über das evaluierte Programm und den Evaluationsauftrag sowie einem knappen theoretischen Exkurs werden die zentralen Schritte der praktischen Umsetzung dieses Ansatzes sowie sich dabei ergebende typische Herausforderungen und Chancen für einen partizipativen Evaluationsprozess aufgezeigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Taking the evaluation of the programme "Bildung trifft Entwicklung" of Deutscher Entwicklungsdienst (DED) as example, the article deals with the approach of participative evaluations. After an introduction of the programme and the evaluation tasks, a short chapter outlines central aspects of participative evaluations. This is followed by a description of the concrete steps which were taken in the evaluation of the programme. The final chapter sums up typical challenges and opportunities occurring in the process of a participative evaluation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.04.2015
CitationHöck, Susanne; Krier, Jean-Marie: Schritt für Schritt zur Qualitätssicherung. Partizipative Evaluation am Beispiel des DED-Programms "Bildung trifft Entwicklung" - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 2, S. 20-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-103345 - DOI: 10.25656/01:10334
export files

share content at social platforms