search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Politik-Lernen, Demokratie-Lernen und Globales Lernen
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 3, S. 4-7 ZDB
Document  (549 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag werden Gemeinsamkeiten und Unterschiede der Konzepte Politische Bildung, Demokratie-Lernen, Bildung für nachhaltige Entwicklung und Globales Lernen herausgearbeitet. In den Blick genommen werden gesellschaftstheoretische Begründungszusammenhänge, Bildungsziele, Kompetenzmodelle, der Fachbezug sowie Lern- und Handlungsformen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article similarities and differences of the concepts of Political Education, Democratic Learning, Education for Sustainable Development and Global Education are outlined. The focus is on contexts of justification in terms of social theory, educational goals, models of competences, subject reference as well as ways of learning and working methods. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.04.2015
CitationVeith, Hermann: Politik-Lernen, Demokratie-Lernen und Globales Lernen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 3, S. 4-7 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-103375 - DOI: 10.25656/01:10337
export files

share content at social platforms