Detailanzeige
Titel |
Professionalisation and the development of competences in education and training |
---|---|
Autor | Wittorski, Richard |
Originalveröffentlichung | Cohen-Scali, Valérie [Hrsg.]: Competence and competence development. Opladen : Verlag Barbara Budrich 2012, S. 31-51. - (Study guides in adult education) |
Dokument | Volltext (7.138 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Kompetenz; Kompetenzentwicklung; Erziehung; Ausbildung; Berufsausbildung; Professionalisierung; Erwachsenenbildung; Berufliche Identität; Berufspädagogik |
Teildisziplin | Berufs- und Wirtschaftspädagogik Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-3-86649-462-6; 9783866494626 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2012 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The aim of this chapter is [...] to help readers gain a better understanding, initially, of the meanings of the word professionalisation and those which link it particularly to the term competence, and secondly, to present what is known about the ways in which competences are developed through engaging in a particular activity. Thirdly, the author will explore the idea that if professionalisation and the development of competences are closely linked, the individual but also the collective challenge must above all be one of identity, in the sense of recognising where one stands within systems of professional activity. (DIPF/Orig.) |
Beitrag in: | Competence and competence development |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 16.04.2015 |
Quellenangabe | Wittorski, Richard: Professionalisation and the development of competences in education and training - In: Cohen-Scali, Valérie [Hrsg.]: Competence and competence development. Opladen : Verlag Barbara Budrich 2012, S. 31-51. - (Study guides in adult education) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-103422 - DOI: 10.25656/01:10342 |