details
Original Title |
Internationales large scale assessment in der Lehrerbildung. Anmerkungen zu einem neuen Paradigma der vergleichenden Bildungsforschung |
---|---|
Parallel title | International large-scale assessment in teacher training. Observations on a recent paradigm of comparative educational research |
Author | Klieme, Eckhard |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 4, S. 492-499 |
Document | full text (448 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Empirische Forschung; Mehrebenenanalyse; Methode; Vergleichende Bildungsforschung; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Junglehrer; Fachwissen; Fachdidaktik; Mathematikunterricht; Messung; Überzeugung; Modellierung; Theoriebildung |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die TEDS-M-Studie der IEA stellt einen neuen Typus des international vergleichenden large scale assessments dar. Ziele, theoretische Grundlagen und Methoden werden auf eine Kombination verschiedener Ansätze der internationalen Schulleistungsforschung und der Lehrerbildungsforschung zurückgeführt. Erkenntnisgewinn und offene Fragen der Mehr-Ebenen-Analysen zu berufsbezogenen Überzeugungen angehender Mathematiklehrkräfte werden diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The IEA's TEDS-M study constitutes a new type of international comparative large-scale assessment. Its aims, theoretical foundations, and methods are traced back to a combination of diverse articles on international research on school achievement and on teacher training. Insights and challenges related to multi-level analyses of job-related beliefs among future maths teachers are discussed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.03.2015 |
Citation | Klieme, Eckhard: Internationales large scale assessment in der Lehrerbildung. Anmerkungen zu einem neuen Paradigma der vergleichenden Bildungsforschung - In: Zeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 4, S. 492-499 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-103916 - DOI: 10.25656/01:10391 |