search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Internationales large scale assessment in der Lehrerbildung. Anmerkungen zu einem neuen Paradigma der vergleichenden Bildungsforschung
Parallel titleInternational large-scale assessment in teacher training. Observations on a recent paradigm of comparative educational research
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 4, S. 492-499 ZDB
Document  (448 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die TEDS-M-Studie der IEA stellt einen neuen Typus des international vergleichenden large scale assessments dar. Ziele, theoretische Grundlagen und Methoden werden auf eine Kombination verschiedener Ansätze der internationalen Schulleistungsforschung und der Lehrerbildungsforschung zurückgeführt. Erkenntnisgewinn und offene Fragen der Mehr-Ebenen-Analysen zu berufsbezogenen Überzeugungen angehender Mathematiklehrkräfte werden diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The IEA's TEDS-M study constitutes a new type of international comparative large-scale assessment. Its aims, theoretical foundations, and methods are traced back to a combination of diverse articles on international research on school achievement and on teacher training. Insights and challenges related to multi-level analyses of job-related beliefs among future maths teachers are discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.03.2015
CitationKlieme, Eckhard: Internationales large scale assessment in der Lehrerbildung. Anmerkungen zu einem neuen Paradigma der vergleichenden Bildungsforschung - In: Zeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 4, S. 492-499 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-103916 - DOI: 10.25656/01:10391
export files

share content at social platforms