details
Original Title |
Die wirkliche Schule und das künstliche Lernen |
---|---|
Parallel title | The real school and artificial learning |
Author | Prange, Klaus |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 41 (1995) 3, S. 327-333 |
Document | full text (663 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehung; Erfahrung; Schulreform; Schule; Lernen; Didaktik; Unterricht |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1995 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Artikel antwortet auf den Vorschlag von Jörg Ramseger, zwischen einer "eher subjektorientierten" und einer "eher instruktionsorientierten" Didaktik zu vermitteln. Der unterstellte Gegensatz wird bestritten und statt dessen auf die interne Differenz hingewiesen, die dem Lernen innerhalb und außerhalb der Schule eigentümlich ist. Sie ist in der Schule mit unterschiedlichen Mitteln zu bearbeiten, statt Schule aufzuheben und anderen Praxen anzugleichen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article is written in answer to J. Ramseger's proposal to mediate between a "more subject-oriented" and a "more instruction-oriented" didactical approach. The author denies the opposition postulated by Ramseger and, instead, points to the internal difference peculiar to learning both inside and outside school. This difference is to be dealt with by employing instructional means and not by neutralizing school and adapting it to other forms of practice. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1995 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.09.2015 |
Citation | Prange, Klaus: Die wirkliche Schule und das künstliche Lernen - In: Zeitschrift für Pädagogik 41 (1995) 3, S. 327-333 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-104566 - DOI: 10.25656/01:10456 |