search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vertrauen in der erziehungswissenschaftlichen Forschung
Parallel titleTrust in educational research
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 6, S. 772-783 ZDB
Document  (313 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag gibt einen Überblick über die erziehungswissenschaftliche Vertrauensforschung vor dem Hintergrund von Perspektiven auf Phänomene des Vertrauens insbesondere in sozial- und geisteswissenschaftlichen Disziplinen. Dabei werden sowohl historische Ansätze wie auch aktuelle empirische Untersuchungen in der Erziehungswissenschaft diskutiert. Aufbauend darauf zeigt der Beitrag die Bedeutung des Phänomens auf den Ebenen des Individuums, der Interaktion und der Institution auf, skizziert Besonderheiten einer erziehungswissenschaftlichen Vertrauensforschung und benennt Forschungsdesiderata und -perspektiven. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The contribution gives a survey on educational research on trust against the background of perspectives on phenomena of trust, especially in social sciences and humanities. Both historical approaches and recent empirical investigations in educational science are discussed. Based on this, the authors show the significance of the phenomenon on the levels of the individual, the interaction, and the institution, and they sketch peculiarities of educational research on trust and name research desiderata and perspectives. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.03.2015
CitationBartmann, Sylke; Pfaff, Nicolle; Welter, Nicole: Vertrauen in der erziehungswissenschaftlichen Forschung - In: Zeitschrift für Pädagogik 58 (2012) 6, S. 772-783 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-104740 - DOI: 10.25656/01:10474
export files

share content at social platforms