search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Bildung für nachhaltige Entwicklung und Globales Lernen: Synergien im schweizerischen Kontext
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 36 (2013) 1, S. 18-25 ZDB
Document  (259 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag werden zunächst die Ergebnisse einer vergleichenden Analyse von Texten zu BNE und Globalem Lernen im schweizerischen Kontext dargestellt. Anschließend werden bezogen auf diese Ergebnisse das gegenseitige Anregungspotenzial und gemeinsame offene Fragen diskutiert. Die Zusammenführung unterschiedlicher sprachregionaler Denktraditionen in einer stark dezentralisierten Bildungslandschaft einerseits und die Unterschiedlichkeit der Textsorten andererseits bringen dabei neue Perspektiven in die aktuelle Diskussion auf nationaler Ebene ein. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article will firstly outline the results of a comparative analysis of texts on ESD and Global Education in the Swiss context. Secondly, based on these results, the potential for mutual suggestions and common questions will be discussed. Merging different regional language traditions of thought in a highly decentralized educational system on the one hand and the diversity of the types of text on the other hand will bring in new perspectives to the current debate at national level. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.05.2015
CitationLausselet, Nadia: Bildung für nachhaltige Entwicklung und Globales Lernen: Synergien im schweizerischen Kontext - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 36 (2013) 1, S. 18-25 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106143 - DOI: 10.25656/01:10614
export files

share content at social platforms