search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Schule als Adresse von Migration und Inklusion. Anregungen für eine differenzorientierte Bildungsarbeit
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 36 (2013) 4, S. 16-22 ZDB
Document  (288 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Schule kann und soll einen konstruktiven Umgang mit Migration und Inklusion ermöglichen. Diese Annahme und Forderung wird systematisch im Spannungsfeld deskriptiv-normativer Positionen beschrieben und auf zentrale Diskussionslinien des schultheoretischen Diskurses bezogen, um egalitäre Differenz zwischen pädagogischer Hoffnung und gesellschaftlich-pädagogischer Semantik zu verorten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School can and should realize a constructive dealing with migration and inclusion. This assumption and demand is described systematically against the tentative field of descriptive-normative positions. It is linked to focused discussion-routes of school theory to place egalitarian difference between educational hope and societal-educational semantics. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.05.2015
CitationLang-Wojtasik, Gregor: Schule als Adresse von Migration und Inklusion. Anregungen für eine differenzorientierte Bildungsarbeit - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 36 (2013) 4, S. 16-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106302 - DOI: 10.25656/01:10630
export files

share content at social platforms