search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ein Modellversuch am Kreuzweg. Möglichkeiten und Risiken eines moralisch-evaluativen Unterrichts
Parallel titleA model experiment at the crossroads
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 42 (1996) 1, S. 31-55 ZDB
Document  (2.155 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der [...] Beitrag soll kurz den Modellversuch "Lebensgestaltung-Ethik-Religion" [...] von seinem äußeren Rahmen her und die Durchführung der wissenschaftlichen Begleitung skizzieren. Dazu wird eine Teiluntersuchung genauer referiert, die zum Zweck der wissenschaftlichen Evaluation durchgeführt worden ist. Abschließend sollen einige Gesamtergebnisse und Empfehlungen der wissenschaftlichen Begleitung resümiert werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The model experiment "Designs of Living - Ethics - Religion" is sketched in its external framework and an outline is given of the accompanying scientific study. The authors focus on a part of this study undertaken for the purpose of scientific evaluation. In a final section, some of the overall results and empirically founded recommendations are summarized. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.05.2015
CitationLeschinsky, Achim; Schnabel, Kai: Ein Modellversuch am Kreuzweg. Möglichkeiten und Risiken eines moralisch-evaluativen Unterrichts - In: Zeitschrift für Pädagogik 42 (1996) 1, S. 31-55 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106441 - DOI: 10.25656/01:10644
export files

share content at social platforms