details
Original Title |
Ein Modellversuch am Kreuzweg. Möglichkeiten und Risiken eines moralisch-evaluativen Unterrichts |
---|---|
Parallel title | A model experiment at the crossroads |
Authors | Leschinsky, Achim; Schnabel, Kai |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 42 (1996) 1, S. 31-55 |
Document | full text (2.155 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Begleituntersuchung; Evaluation; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Realschule; Gymnasium; Sekundarbereich; Gesamtschule; Modellversuch; Ethik; Ethische Erziehung; Moral; Religionsunterricht; Religion; Brandenburg |
sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1996 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der [...] Beitrag soll kurz den Modellversuch "Lebensgestaltung-Ethik-Religion" [...] von seinem äußeren Rahmen her und die Durchführung der wissenschaftlichen Begleitung skizzieren. Dazu wird eine Teiluntersuchung genauer referiert, die zum Zweck der wissenschaftlichen Evaluation durchgeführt worden ist. Abschließend sollen einige Gesamtergebnisse und Empfehlungen der wissenschaftlichen Begleitung resümiert werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The model experiment "Designs of Living - Ethics - Religion" is sketched in its external framework and an outline is given of the accompanying scientific study. The authors focus on a part of this study undertaken for the purpose of scientific evaluation. In a final section, some of the overall results and empirically founded recommendations are summarized. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1996 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 29.05.2015 |
Citation | Leschinsky, Achim; Schnabel, Kai: Ein Modellversuch am Kreuzweg. Möglichkeiten und Risiken eines moralisch-evaluativen Unterrichts - In: Zeitschrift für Pädagogik 42 (1996) 1, S. 31-55 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-106441 - DOI: 10.25656/01:10644 |