details
Title |
Von Hausaufgaben zu Lernzeiten. Südschule Lemgo 2005-2011 |
---|---|
Author | Buncher, Torsten |
Source | Appel, Stefan [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]: Schulatmosphäre - Lernlandschaft - Lebenswelt. Schwalbach, Taunus : Wochenschau Verl. 2012, S. 112-121. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2012) |
Document | full text (2.470 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Zufriedenheit; Offene Schule; Grundschule; Ganztagsschule; Schüler; Lernen; Motivation; Hausaufgabe; Zeit; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-89974-717-1; 3-89974-717-8; 9783899747171; 3899747178 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | [Der Beitrag] zeigt die Entwicklungsschritte von den Hausaufgaben alter Prägung hin zu Lernzeiten am konkreten Beispiel einer [offenen Ganztags]Grundschule in Nordrhein-Westfalen. (DIPF/Kr.) |
is part of: | Schulatmosphäre - Lernlandschaft - Lebenswelt |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 21.05.2015 |
Citation | Buncher, Torsten: Von Hausaufgaben zu Lernzeiten. Südschule Lemgo 2005-2011 - In: Appel, Stefan [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]: Schulatmosphäre - Lernlandschaft - Lebenswelt. Schwalbach, Taunus : Wochenschau Verl. 2012, S. 112-121. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2012) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-107194 - DOI: 10.25656/01:10719 |