details
Original Title |
Neue Seiten der "Pädagogischen Anthropologie". Einleitung zum Schwerpunkt |
---|---|
Parallel title | New aspects of „pedagogical anthropology". An introduction |
Author | Oelkers, Jürgen |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 195-199 |
Document | full text (470 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungstheorie; Pädagogik; Anthropologie; Lerntheorie; Pädagogische Anthropologie |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1994 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Gegenwärtig wird die Frage der Pädagogischen Anthropologie neu gestellt. In seiner Einleitung zu diesem Schwerpunkt stellt der Autor Auffassungen zur Pädagogischen Anthropologie in Vergangenheit und Gegenwart dar. (DIPF/Sch.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1994 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.05.2016 |
Citation | Oelkers, Jürgen: Neue Seiten der "Pädagogischen Anthropologie". Einleitung zum Schwerpunkt - In: Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 195-199 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-108359 - DOI: 10.25656/01:10835 |