search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Pädagogische Perspektiven der Humanethologie
Parallel titlePedagogical perspectives of human ethology
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 201-227 ZDB
Document  (2.523 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Forschungsbereich der Humanethologie wird in seinen verschiedenen theoretischen Varianten und in seinen streuenden Schlußfolgerungen dargestellt und erörtert. Zentral ist dabei die Frage der Entstehung und der Grundlagen von moralischen Vorstellungs- und Handlungsmustern. Überprüft wird die Bedeutung naturdeterministischer Erklärungsangebote für traditionelles und modernes pädagogisches Denken. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author describes and discusses the research field of human ethology in its different theoretical variants and wide-ranging conclusions. The crucial question is that of the development and the basis of moral patterns of Cognition and of action. The significance of naturalistic deterministic explanations for traditional and modern pedagogical thinking is examined. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.05.2016
CitationNeumann, Dieter: Pädagogische Perspektiven der Humanethologie - In: Zeitschrift für Pädagogik 40 (1994) 2, S. 201-227 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-108369 - DOI: 10.25656/01:10836
export files

share content at social platforms