details
Original Title |
Motivationsprozesse im Jugend- und Erwachsenenalter. Wie kann die Motivation für Schule und Ausbildung gesteigert werden? |
---|---|
Parallel title | Motivation Processes in Adolescence and Adulthood |
Author | Martens, Thomas |
Source | Schulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Bayern (2015) 3, S. 71-73 |
Document | full text (286 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Motivation; Motivationstheorie; Motivationsförderung; Motivationspsychologie; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Ausbildung; Schule |
sub-discipline | Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1433-4674; 14334674 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | In diesem Beitrag werden die Bedingungen für eine gelingende Motivation für Bildung und Ausbildung analysiert: Warum fällt es vielen Jugendlichen und jungen Erwachsenen leicht, sich für Schule und Ausbildung zu motivieren, während es anderen sehr schwerfällt? Aus den identifizierten Motivationsprozessen werden dann Hinweise abgeleitet, welche Hilfestellung die Bildungsinstitutionen geben können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article examines conditions for a successful motivation for education and training: Why can many teenagers and young adults easily motivate themselves for schools and education, while other show serious motivational difficulties? On the base of identified motivational processes measures are suggested that educational institutions can provide. (Author) |
other articles of this journal | Schulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Bayern Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.07.2015 |
Citation | Martens, Thomas: Motivationsprozesse im Jugend- und Erwachsenenalter. Wie kann die Motivation für Schule und Ausbildung gesteigert werden? - In: Schulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Bayern (2015) 3, S. 71-73 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-109762 - DOI: 10.25656/01:10976 |