details
Title |
Clemens Albrecht/Günter C. Behrmann/Michael Bock/Harald Homann/Friedrich H. Tenbruck: Die intellektuelle Gründung der Bundesrepublik. Eine Wirkungsgeschichte der Frankfurter Schule. Frankfurt a.M./New York: Campus 1999. [Rezension] |
---|---|
Author | Gruschka, Andreas |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 46 (2000) 2, S. 311-315 |
Document | full text (558 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Frankfurter Schule; Kritische Theorie; Adorno, Theodor W.; Horkheimer, Max; Wirkungsgeschichte; Pädagogik; Deutschland |
sub-discipline | History of Education General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Clemens Albrecht/Günter C. Behrmann/Michael Bock/Harald Homann/Friedrich H. Tenbruck: Die intellektuelle Gründung der Bundesrepublik. Eine Wirkungsgeschichte der Frankfurter Schule. Frankfurt a.M./New York: Campus 1999, 649 S. |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2000 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.09.2015 |
Citation | Gruschka, Andreas: Clemens Albrecht/Günter C. Behrmann/Michael Bock/Harald Homann/Friedrich H. Tenbruck: Die intellektuelle Gründung der Bundesrepublik. Eine Wirkungsgeschichte der Frankfurter Schule. Frankfurt a.M./New York: Campus 1999. [Rezension] - In: Zeitschrift für Pädagogik 46 (2000) 2, S. 311-315 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-111992 - DOI: 10.25656/01:11199 |